ΠΡΟΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ - ΥΠΗΡΕΙΕΣ Δ.Α.ΡΟΔΟΠΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την eayn   
Κυριακή, 24 Ιανουάριος 2016 09:14

ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. : 14/16                                                                       Κομοτηνή, 15 Ιανουαρίου 2016

Προς : Την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.             

ΘΕΜΑ   : «Προτάσεις για Αναδιάρθρωση -  Υπηρεσίες Δ.Α. Ροδόπης».
ΣΧΕΤ.: Α) Υπ’ αριθ. 400/1/30 από 08-01-2016 έγγραφό σας.
       Β) Υπ’ αριθ. 258/13 από 08-07-2013 έγγραφό μας.

 

Σε απάντηση ανωτέρω (Α) σχετικού εγγράφου σας, η Ένωσή μας όσον αφορά το (Β) σχετικό έγγραφό μας, το επαναφέρουμε ως έχει, προτάσσοντας ως
κυρίαρχα και αναγκαία άμεσης αποδοχής των αιτημάτων μας που περιγράφονται ειδικά στην παράγραφο 1 (απαλλαγή της Αστυνομίας από τα «πάρεργα»
και απασχόληση στο κύριο έργο της), στην παράγραφο 6 (χαρακτηρισμός Σχολής Αστυφυλάκων και Τ.Ε.Μ.Α. σε Ανώτερες σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης)
και στην παράγραφο 7 (επαναφορά των 6.700 οργανικών θέσεων Αστυφυλάκων που έχουν καταργηθεί).

Επιπροσθέτως προτείνουμε την ίδρυση και λειτουργία Περιφερειακών Ιατρείων στην έδρα κάθε Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης, καθώς επίσης επέκταση
του θεσμού του συνηγόρου του αστυνομικού στην έδρα κάθε Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης.

Όσον αφορά δε την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών της Δ.Α.Ροδόπης επανερχόμαστε τοποθετούμενοι ως εξής:

1) ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ Δ.Α. ΡΟΔΟΠΗΣ

Α) Γενικές πληροφορίες :

Η Δ.Α. Ροδόπης  αστυνομεύει τον Νομό Ροδόπης. Ένας νομός με πολυπολιτισμική σύνθεση που ο πληθυσμός του  ανέρχεται στις 108.747 κατοίκους.
Η πληθυσμιακή του κατανομή έχει ως εξής : 55.291 είναι Χ.Ο. (ποσοστό 50,84%) και 53.456 Μουσουλμάνοι (ποσοστό 49,16%). Εκ των Μουσουλμάνων
οι 43.500 (81,37%) είναι Τουρκογενείς, 7.000 (13,09%) είναι Πομάκοι και 2.956 (5,54%) Ρομά. Επίσης στον πληθυσμό έχουν προστεθεί 9.300
παλιννοστούντες Έλληνες από χώρες της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. και περίπου 180 Βορειοηπειρώτες.
Στον Νομό Ροδόπης μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη, λειτουργούν οι παρακάτω Δήμοι, Δ.Κομοτηνής, Δ.Μαρωνείας - Σαπών, Δ.Αρριανών και Δ.Ιάσμου.

Οι Αστυνομικές Υπηρεσίες που λειτουργούν έχουν ως εξής:
Στην έδρα : Επιτελείο Διεύθυνσης (Γ.Γ.Α. - Γ.Δ.Υ. & Ε. - Γ.Α.Α. - Γρ. Τ.Υ.Ε.Π. - Γρ. ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΩΝ - Ο.Π.Κ.Ε. - Ο.Ε.Π.Τ.Α. - ΔΙ.Α.Σ) Α.Τ., Τ.Τ.,
Τ.Α. Κομοτηνής (στο οποίο υπάγεται και το Συνοριακό σημείο ελέγχου Νυμφαίας-Μακάζα επί της Ελληνο-Βουλγαρικής Μεθορίου).
Στην ύπαιθρο : Α.Τ. Σαπών, Α.Τ. Φιλύρας, Τ.Σ.Φ. Ιάσμου, Τ.Σ.Φ. Σαπών και τέσσερις Αστυνομικοί Σταθμοί (Α.Σ. Οργάνης υπαγόμενος στο Α.Τ. Φιλύρας
και  Α.Σ. Ν. Καλλίστης, Α.Σ. Ιάσμου, Α.Σ. Ξυλαγανής υπαγόμενοι στο Α.Τ. Κομοτηνής).
Η Κομοτηνή είναι η πρωτεύουσα της Περιφέρειας Α.Μ. Θράκης και έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, της Π.Ε. Ροδόπης, του
Εφετείου Θράκης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στο οποίο φοιτούν περίπου 12.500 φοιτητές, της ΓΕ.Π.Α.Δ.Α.Μ.Θ., της Σχολής Αστυφυλάκων,
του Τ.Δ.Α. Κομοτηνής, δύο Ταξιαρχιών ( ΧΧΙ Τ.Θ.Τ. και 29ης ΤΑΞ.ΠΖ.) , καθώς επίσης σ’ αυτήν εδρεύει το Γενικό Τουρκικό Προξενείο, η τράπεζα
ZIRAAT (Τουρκικών συμφερόντων), Κατάστημα Κράτησης στο οποίο κρατούνται πλέον των 300 ατόμων παρότι η χωρητικότητά του ανέρχεται στους 96
(οι εγκαταστάσεις του οποίου φυλάσσονται όλο το 24ωρο από αστυνομικούς της Δ.Α.Ροδόπης, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται σε 10 ημερησίως) και η
τοπική ποδοσφαιρική ομάδα «ΠΑΝΘΡΑΚΙΚΟΣ» συμμετέχει στο πρωτάθλημα SUPER LEAGUE.
Πέραν όλων των ανωτέρω που δημιουργούν προβλήματα - ανάγκες αυξημένης αστυνόμευσης, στην περιοχή ευθύνης μας υπάρχουν και οι κάτωθι στόχοι που
αυξάνουν ακόμη περισσότερο τις ανάγκες υψηλής αστυνόμευσης : Εβραϊκό μνημείο, 139 τεμένη (εκ των οποίων 19 στην πόλη της Κομοτηνής), η οικία
του Τούρκου Προξένου, Μουσουλμανικοί Σύλλογοι - Οργανώσεις Εσωτερικού και Εξωτερικού που δραστηριοποιούνται σε Εθνικά θέματα (Συμβουλευτική
Επιτροπή Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης – άτυπη, Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης - νόμιμος, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων
Δυτικής Θράκης - εξωτερικού, πρώην Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής - άτυπη, Σύλλογος Δασκάλων Αποφοίτων ΕΠΑΘ Ροδόπης - Έβρου - νόμιμος,
πρώην Ένωση Τούρκων δασκάλων Δυτικής Θράκης - άτυπος σύλλογος, Σύλλογος θρησκευτικών λειτουργών ιερών τεμένων Δυτικής Θράκης - νόμιμος,
Πολιτιστική Εκπαιδευτική Επιτροπή Μειονότητας - νόμιμος).
Στην περιοχή δραστηριοποιούνται δύο ομάδες του αναρχικού και ευρύτερου αντιεξουσιαστικού χώρου : α) «Αναρχικό Στέκι UTOPIA A.D.» η οποία
στεγάζεται στην παλαιά Νομική Σχολή Δ.Π. Θράκης σε χώρο που τους παραχωρήθηκε από τον Πρύτανη και πραγματοποιούν 3 - 4 φορές την εβδομάδα
διάφορες εκδηλώσεις και β) «Ελεύθερος Κοινωνικός Χώρος ADELANTE» η οποία στεγάζεται σε ιδιωτικό χώρο εντός πόλεως, όπου πραγματοποιούν 3 - 4
φορές την εβδομάδα διάφορες εκδηλώσεις.
Παρουσιάζεται έξαρση της χρήσης - διακίνησης ναρκωτικών (οι υποθέσεις του έτους 2014 ήταν αυξημένες κατά 42% σε σχέση μ’ αυτές του έτους 2013).
Ακόμη μεγαλύτερη έξαρση παρουσιάζεται στην παράνομη διακίνηση μεταναστών (το 2014 διαπιστώθηκαν 55 περιπτώσεις έναντι 15 του 2013 και
συνελήφθησαν 478 μετανάστες έναντι 221 του έτους 2013). Σημειωτέον ότι η νέα Υπηρεσία Ασύλου και συγκεκριμένα το περιφερειακό γραφείο ασύλου
Νοτίου Έβρου μετέφερε τη λειτουργία του στο Π.ΚΕ.Κ. Αλλοδαπών Ξάνθης μετά την 13-10-2014, πλην όμως η μετακίνηση των τριών υπαλλήλων από την
Κομοτηνή στην Ξάνθη δεν γίνεται με ιδία ή με δημόσια συγκοινωνιακά μέσα, αλλά διατίθεται για τον σκοπό αυτό τόσο Υπηρεσιακό λεωφορείο του
Τ.Δ.Α. Κομοτηνής όσο και οδηγός - αστυνομικός της δύναμης της Δ.Α. Ροδόπης.
Στο Τ.Α. Κομοτηνής λειτουργεί ομάδα ANTITRAFFICKING και στην περιοχή μας μόνο κατά το έτος 2014 διαπράχθηκαν έξι σοβαρές ληστείες που
παραμένουν ανεξιχνίαστες παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του αστυνομικού προσωπικού.

Β) Αστυνομική Δύναμη – Συγκρότηση Υπηρεσιών Δ.Α. Ροδόπης :

Η Διεύθυνση (μετά την περικοπή των οργανικών θέσεων από την εφαρμογή του Νόμου) είναι στελεχωμένη με αστυνομικό προσωπικό ως εξής :
ΒΑΘΜΟΙ                                                                ΟΡΓΑΝΙΚΗ                ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ                  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ
Ταξίαρχοι                                                                      1                                   0                                               -1
Αστυν. Δ/ντες                                                                1                                   1                                                  -
Αστυν. Υποδ/ντες                                                         3                                   3                                                  -
Αστυνόμοι Α΄                                                                5                                   2                                               -3
Αστυνόμοι Β΄                                                                4                                 14                                              10
Υπαστυνόμοι Α΄& Β΄                                                   13                                 6                                               -7
Ανθ/μοι-Αρχ/κες                                                           84                               72                                             -12
Αρχ/κεςΜΑΥ – Υπαρχ/κες – Αστ/κες                        354                             337                                            -17
Ειδικοί Φρουροί                                                          6                                   5                                               -1
Πολιτικοί Υπάλληλοι                                                    7                                 10                                                3
ΣΥΝΟΛΟ                                                                     478                              450                                            -28

Επισημαίνεται ότι εκ της υπάρχουσας δύναμης οι πενήντα εννιά (59) Αστυνομικοί είναι αποσπασμένοι εκτός Δ.Α. Ροδόπης : 2 στο Τμήμα Εξωτερικής
Φρούρησης Καταστήματος Κράτησης Κομοτηνής, 8 στην Ε.Υ.Π., 22 στη ΓΕ.Π.Α.Δ.Α.Μ.Θ., 2 Δ.Α.Α./Υ.Κ.Α./Υ.Π.Ε., 14 στο Τ.Δ.Α. Κομοτηνής και 11 σε
άλλες Δ.Α..

Η Διεύθυνση (πριν την περικοπή των οργανικών θέσεων από την εφαρμογή του Νόμου) ήταν στελεχωμένη με αστυνομικό προσωπικό ως εξής :
ΒΑΘΜΟΙ                                                                 ΟΡΓΑΝΙΚΗ                 ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ                         ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΛΙΣΗ
Ταξίαρχοι                                                                       1                                    0                                                 -1
Αστυν. Δ/ντες                                                                 1                                    1                                                   0
Αστυν. Υποδ/ντες                                                          3                                    3                                                   0
Αστυνόμοι Α΄                                                                 5                                    4                                                 -1
Αστυνόμοι Β΄                                                                 5                                    8                                                 +3
Υπαστυνόμοι Α΄& Β΄                                                    15                                 14                                                 -1
Ανθ/μοι-Αρχ/κες                                                            89                                 74                                               -15
Αρχ/κεςΜΑΥ – Υπαρχ/κες – Αστ/κες                          433                              323                                            -110
Ειδικοί Φρουροί                                                          18                                 22                                               +4
Πολιτικοί Υπάλληλοι                                                    12                                 12                                                 0
ΣΥΝΟΛΟ                                                                      582                              461                                              -121


2) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Α) Διατήρηση Υπηρεσιών :

Να παραμείνουν ως έχουν τα Α.Τ. Κομοτηνής – Σαπών – Φιλύρας, το Τ.Τ. Κομοτηνής, τα Τ.Σ.Φ. Σαπών – Ιάσμου και ο Α.Σ. Οργάνης, στις έδρες που
λειτουργούν σήμερα και με την υφιστάμενη εδαφική αρμοδιότητα.


Β) Κατάργηση – Ίδρυση – Λειτουργία Υπηρεσιών :

Κατάργηση των Α.Σ. Ν. Καλλίστης – Ιάσμου – Ξυλαγανής και ίδρυση Α.Τ. με προτεινόμενη έδρα την Αίγειρο Ροδόπης, με αντίστοιχη μεταφορά των
υφιστάμενων οργανικών θέσεων και στελέχωση με αστυνομικό προσωπικό σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία για τις νεοϊδρυθείσες Υπηρεσίες.
Τα οικήματα που στεγάζονται οι Α.Σ. Ξυλαγανής και Νέας Καλλίστης εκμισθώνονται από ιδιώτες ενώ αυτό του Α.Σ. Ιάσμου ανήκει στον Δήμο Ιάσμου.
Για την εκμίσθωσή τους καταβάλλεται μίσθωμα αναλυτικά ως εξής : για τον Α.Σ. Ξυλαγανής 3.691,32€ ετησίως, για τον Α.Σ. Νέας Καλλίστης
3.840,60€ ετησίως και για τον Α.Σ. Ιάσμου 3.491,88€ ετησίως, το οποίο θα αποφευχθεί δεδομένου ότι υπάρχει δηλωμένη πρόθεση του Δημάρχου
Κομοτηνής να παραχωρήσει δωρεάν κτίριο (πρώην Κοινότητας) στην περίπτωση ίδρυσης ενός Α.Τ. στην Αίγειρο Ροδόπης. Σημειωτέον ότι το συγκεκριμένο
κτίριο πληροί τις βασικές προϋποθέσεις για λειτουργία Αστυνομικής Υπηρεσίας.
Η προτεινόμενη έδρα του υπό ίδρυση Α.Τ. Αιγείρου εξυπηρετεί συγκοινωνιακά με τακτικά δρομολόγια που γίνονται από το ΚΤΕΛ Κομοτηνής, όλους τους
κατοίκους των οικισμών που αστυνομεύονται από τους υπό κατάργηση Αστυνομικούς Σταθμούς. Η γεωγραφική της θέση δε εξυπηρετεί στην εφαρμογή
λειτουργικής – ικανής και άμεσης αστυνόμευσης, καθότι βρίσκεται στο κέντρο της περιοχής ευθύνης του υπό ίδρυση Α.Τ..
Άμεση λειτουργία του ιδρυθέντος με το υπ’ αριθ. 25/11-04-2011 Π.Δ. Τμήματος Μεταγωγών και Δικαστηρίων Κομοτηνής.
Η λειτουργία του Καταστήματος Κράτησης Κομοτηνής καθώς και του Εφετείου Θράκης καθιστά απολύτως αναγκαία την λειτουργία του Τμήματος Μεταγωγών
και Δικαστηρίων Κομοτηνής, οι λόγοι αυτοί άλλωστε αποτέλεσαν και την γενεσιουργό αιτία υπογραφής του υπ’ αριθ. 25/11-04-2011 Π.Δ..
Κατάργηση του Τ.Α. Κομοτηνής και ίδρυση Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Κομοτηνής.
Δεδομένου ότι η αύξηση της εγκληματικότητας αλλά και οι ιδιαίτερες συνθήκες της περιοχής μας που αφορούν πέραν των άλλων ιδιαίτερα στην Κρατική
Ασφάλεια επιβάλλουν την ίδρυση Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Κομοτηνής, με διάρθρωση σε Επιτελείο και Τμήματα Αλλοδαπών, Δημόσιας Ασφάλειας, Κρατικής
Ασφάλειας και Δίωξης Ναρκωτικών, με έδρα την Κομοτηνή. Προτείνεται δε, να ιδρυθεί Κλιμάκιο Συνοριακού σημείου ελέγχου Νυμφαίας - Μακάζα, η
στελέχωση του οποίου να γίνει με τουλάχιστον 30 αστυνομικούς και με Διοικητική υπαγωγή στο Τμήμα Αλλοδαπών της υπό ίδρυση Υποδιεύθυνσης
Ασφάλειας Κομοτηνής.
Συστέγαση των Υπηρεσιών του Α.Τ. Σαπών και του Τ.Σ.Φ. Σαπών, σε χώρο που δύναται να παραχωρηθεί προς χρήση από την Ελληνική Αστυνομία και
συγκεκριμένα προτείνεται να γίνουν οι απαραίτητες υπηρεσιακές ενέργειες για την παραχώρηση του οικήματος της πρώην Δ.Ο.Υ. Σαπών.
Το Α.Τ. Σαπών στεγάζεται σε ιδιόκτητο κτίριο που λόγω της παλαιότητας του είναι ακατάλληλο για αστυνομική χρήση, η δε οποιαδήποτε δαπάνη για
επισκευή ή ανακατασκευή κρίνεται ασύμφορη για το Ελληνικό Δημόσιο.
Το Τ.Σ.Φ. Σαπών στεγάζεται σε κτίριο παραχωρηθέν από τον Δήμο Μαρωνείας – Σαπών. Η παραχώρηση έληξε τον Δεκέμβριο του 2014. Μέχρι στιγμής δεν
απαιτήθηκε από τον Δήμο η επιστροφή του κτιρίου.
Η συστέγαση των Υπηρεσιών αυτών στο οίκημα της πρώην Δ.Ο.Υ. Σαπών θα διασφαλίσει τόσο την εργασία των αστυνομικών σε αξιοπρεπείς και ασφαλείς
συνθήκες, όσο και τη λειτουργικότητα των Αστυνομικών Υπηρεσιών, αναβαθμίζοντας παράλληλα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους
προσερχόμενους πολίτες.
Προσδιορισμός Οργανικών Θέσεων για τη λειτουργία των Ομάδων ΔΙ.ΑΣ. και Ο.Π.Κ.Ε. και κάλυψη αυτών με μεταθέσεις αστυνομικού προσωπικού.
Επιπρόσθετα προτείνονται παράλληλα ως απολύτως αναγκαία :

- Η πλήρης κάλυψη όλων των κενών Οργανικών Θέσεων της Δ.Α. Ροδόπης.

- Η θέσπιση ελαχίστου ποσοστού τοποθέτησης νεοεξερχομένων Αστυφυλάκων και
   Υπαστυνόμων Β΄, καθώς και νεοπροαχθέντων Αρχιφυλάκων.

- Η απαλλαγή της Διεύθυνσής μας από την ενίσχυση της Δ.Α. Ορεστιάδας στα πλαίσια του
  Σχεδίου «ΑΣΠΙΔΑ» και νήσων Αιγαίου, καθώς και από οποιαδήποτε πιθανή μελλοντική
  διαταγή ενίσχυσης άλλων Δ.Α. στα πλαίσια διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών,  
  καθότι ο Νομός μας είναι όμορος του Νομού Έβρου που αποτελεί κύρια πύλη εισόδου   
  μεταναστών επί σειρά ετών και καλούμαστε να διαχειριστούμε έντονο πρόβλημα
  μεταναστευτικών ροών – ενδεικτικά παραθέτουμε αριθμό συλλήψεων :
•    Α’ εξάμηνο 2015 -> Διακινήσεις : 21, Διακινητές : 9, Διακινούμενοι : 107
•    Β’ εξάμηνο 2015 -> Διακινήσεις : 23, Διακινητές : 34, Διακινούμενοι : 472

Αντιλαμβανόμαστε το σοβαρό πρόβλημα που ανακύπτει στην διαχείριση μεταναστευτικών ροών σε άλλες Δ.Α. της χώρας, όμως αυτό θα πρέπει να
αντιμετωπιστεί από την Κυβέρνηση με τρόπους που θα δίνουν οριστική λύση. Έως τότε δε η αντιμετώπισή του σε καμία περίπτωση δεν είναι φρόνιμο
να επιτυγχάνεται με αποσπάσεις αστυνομικού προσωπικού από Δ.Α. όπως αυτή της Ροδόπης που έχουν να διαχειριστούν πέραν όλων των ιδιαίτερα
αυξημένων αστυνομικής φύσεως αντικειμένων και αυτό της διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών. Είναι ήδη δύσκολο δεδομένης της υφιστάμενης
λειψανδρίας, όσο φιλότιμο και αν επιδείξουν οι αστυνομικοί της Ροδόπης, να επιτευχθεί η στοιχειώδης ασφάλεια της περιοχής και των κατοίκων της,
πόσο δε μάλλον όταν πραγματοποιείται από το Α.Ε.Α. περαιτέρω απογύμνωση των Υπηρεσιών της Δ.Α. με αποσπάσεις προσωπικού προς ενίσχυση της
Δ.Α. Ορεστιάδος και νήσων Αιγαίου (έχει διαταχθεί ήδη η απόσπαση 10 αστυνομικών για την τρέχουσα χρονική περίοδο).


3) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ – ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

Α) Ο στόλος της Δ.Α. Ροδόπης αποτελείται από : 63 επιβατηγά – JEEP, 3 λεωφορεία, 29 δίκυκλα και 1κλούβα μεταγωγών. Από τον ανωτέρω στόλο μόνο
   τα 14 οχήματα (επιβατηγά – JEEP) είναι καινούργια και ο υπόλοιπος στόλος είναι εξαιρετικά παλαιός.
   Προτείνεται η χορήγηση στη Δ.Α. Ροδόπης τουλάχιστον 10 έγχρωμων και 2 συμβατικών περιπολικών οχημάτων.

Β) Για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση της αντιμετώπισης της παράνομης διακίνησης μεταναστών:
    Χορήγηση τουλάχιστον ενός αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ανθρώπων σε κάθε Τ.Σ.Φ..
    Χορήγηση ενός ανιχνευτή καρδιακών παλμών σε κάθε Τ.Σ.Φ..
    Χορήγηση μία θερμικής κάμερας στο Τ.Σ.Φ. Σαπών.

Γ) Χορήγηση 150 ελαφρών αλεξίσφαιρων γιλέκων νέου τύπου, καθότι τα περισσότερα από τα  
     υπάρχοντα έχουν λήξει, με ότι επακόλουθα μπορεί να έχει αυτό για την ασφάλεια
     των συναδέλφων μας.
Δ) Για την εύρυθμη λειτουργία των αστυνομικών Υπηρεσιών :
    Χορήγηση δύο φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων.
    Χορήγηση δέκα ηλεκτρονικών υπολογιστών.
    Χορήγηση τριών συσκευών ελέγχων ταχύτητας οδηγών.
    Χορήγηση τριών συσκευών ηχομέτρησης θορύβου τροχοφόρων.
    Χορήγηση τριών συσκευών ηχομέτρησης θορύβου μουσικής.

Χορήγηση εξοπλισμού διακρίβωσης πλαστότητας εγγράφων ταυτότητας, ταξιδίου και διαμονής, καθώς και αδειών-πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων ήτοι
δέκα σταθερών U.V. και δέκα μεγεθυντικών φακών υψηλής ακριβείας.

Χορήγηση στην Ομάδα Δίωξης Ναρκωτικών δύο διοπτρών ημέρας και δύο νύχτας, καθώς και αντιδραστήρια τεστ εξέτασης προσδιορισμού ναρκωτικών
ουσιών (Narcotics Identification System).

Η αναδιάρθρωση – αναδιοργάνωση είναι ένα αναγκαίο αλλά και βαρύνουσας σημασίας για την ασφάλεια του πολίτη εγχείρημα. Ως τέτοιο αντιμετωπίζεται
από την Ένωσή μας και ευελπιστούμε να τύχει της ίδιας αντιμετώπισης από την Πολιτική και Φυσική μας Ηγεσία. Γνώμονας των όποιων αλλαγών
οφείλεται να είναι η αναβάθμιση των Αστυνομικών Υπηρεσιών με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ασφάλειας στους πολίτες που υπηρετούμε,
αλλά σαφώς και με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα των σκληρά και υπό αντίξοες συνθήκες εργαζομένων αστυνομικών με απόλυτη και αδιαμφισβήτητα
αναγκαία εστίαση στο δικαίωμα της ασφάλειας στην εργασία. Αναδιάρθρωση με στόχευση απλά στην εξοικονόμηση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού όχι
μόνο δεν θα έχει τύχη αλλά θα επιφέρει και επικίνδυνα αποτελέσματα τόσο στην ασφάλεια του πολίτη όσο και των μελών μας.


                                                                      ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
 
                Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                       Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

            ΤΖΑΤΖΑΝΑ Σταυρούλα                                                      ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Παναγιώτης
               6 9 7 7 5 0 0 3 7 4                                                                        6 9 7 4 3 2 9 9 7 6

 

 

ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. : 258 / 13                                                              Κομοτηνή, 08 Ιουλίου 2013

Προς : Την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.             
ΘΕΜΑ   : «Αναδιάρθρωση Ελληνικής Αστυνομίας και άλλες διατάξεις».

- Δεδομένων των δημοσίων δηλώσεων του κ. Υπουργού μας και των θέσεων – απόψεων που ο ίδιος ανέπτυξε στην Ελληνική Βουλή στο πρόσφατο
προηγούμενο χρονικό διάστημα και αφορούσαν την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και την αναγκαιότητα αναβάθμισης του
τρόπου εισαγωγής στις Σχολές Αστυνομίας αλλά και της εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των Αστυνομικών, ώστε σύμφωνα και με τη δική του
δημοσίως αποτυπωθείσα πρόθεση να εισάγονται στην Αστυνομία αυτοί που πραγματικά επιθυμούν να επιτελέσουν το λειτούργημα του Αστυνομικού
Υπαλλήλου, αναμέναμε το σχετικό Σχέδιο Νόμου που θα συντασσόταν από το Υπουργείο μας να κινείται σε τελείως διαφορετικούς άξονες απ’  
αυτούς που εντοπίζουμε ότι τελικά κινείται και όπως αυτοί καταγράφονται στο πρωτόλειο κείμενο του Σχεδίου Νόμου που ο κ. Υπουργός παρέδωσε
στην Ομοσπονδία μας και εν συνεχεία αυτό υποβλήθηκε από την Π.Ο.ΑΣ.Υ. στους Προέδρους και Δ.Σ. των Πρωτοβαθμίων Οργανώσεων για μελέτη και
υποβολή από μέρους μας προτάσεων – παρατηρήσεων.

- Η μελέτη του πρωτόλειου κειμένου του Σχεδίου Νόμου από τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσής μας σε συνδυασμό και με τα πρόσφατα γεγονότα – πρότασης
περί μετάταξης Δημοτικών Αστυνομικών στο ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, οδήγησε ομόφωνα στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για ένα
Σχέδιο Νόμου Αναδιάρθρωσης αλλά για ένα Σχέδιο Νόμου Καταβαράθρωσης των Αστυνομικών Υπηρεσιών και κατάργησης θεμελιωμένων δικαιωμάτων των
Αστυνομικών Υπαλλήλων.

- Υποβάλλουμε παρακάτω τις παρατηρήσεις μας – προβληματισμούς μας, που μας οδήγησαν στη εξαγωγή του ανωτέρω συμπεράσματος, αλλά και τις
προτάσεις βελτίωσης με κυρίαρχο δεδομένο ότι για την Ένωσή μας η παραμονή της Σχολής Αστυφυλάκων ως Σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η
διασφάλιση της πρόσληψης Αστυνομικών Υπαλλήλων μόνο μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων αλλά και η διαφύλαξη τους ισχύοντος Κώδικα Μεταθέσεων,
αποτελούν για εμάς απαραβίαστες και μη διαπραγματεύσιμες ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, που όποια προσπάθεια παραβίασής τους συνιστά  ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ.

1) Με τα άρθρα 1,5 και 6 επιχειρείται η ένταξη στην κύρια αποστολή του έργου της Αστυνομίας των μέχρι τώρα εκτελούμενων από τους Αστυνομικούς
Υπαλλήλους πάρεργων (εφαρμογή υγειονομικού κανονισμού, τουριστικής νομοθεσίας, Γ.Ο.Κ., έκδοση Διαβατηρίων κ.λ.π.) με τα οποία είμαστε
επιφορτισμένοι και είναι κοινά αποδεκτό ότι η εκτέλεση αυτών αποδυναμώνει και δυσχεραίνει ιδιαίτερα την απασχόληση και αποτελεσματικότητα της
Ελληνικής Αστυνομίας στο κύριο έργο της όπως αυτό αποτυπώνεται στο ισχύον Π.Δ..
Επίσης στο άρθρο 1 επιφορτίζεται η Ελληνική Αστυνομία με την αποκλειστική διαχείριση του φαινομένου της παράνομης εισόδου αλλοδαπών στη Χώρα,
την αποτροπή της εισόδου τους στο Ελληνικό έδαφος και ουσιαστικά την φύλαξη των συνόρων που αυτονόητα αποτελεί κύριο έργο του Ελληνικού
Στρατού και του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης.
Δεν αποδεχόμαστε σε καμία περίπτωση την μετακύληση αρμοδιοτήτων Υπηρεσιών άλλων Υπουργείων στο κύριο έργο και αποστολή των Υπηρεσιών της
Ελληνικής Αστυνομίας.

2) Στο άρθρο 1 παρ. 8γ και άρθρο 5 παρ. 1, ουσιαστικά αποτυπώνεται κατ’ εμάς η, προ της «απαίτησης Τρόικας», πρόθεση του Υπουργείου μας για
ένταξη στους κόλπους της Αστυνομίας τόσο του έργου όσο και των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας αλλά και πιθανόν των υπαλλήλων των Δημοτικών
ΚΕΠ στη συνέχεια.
Η προσφάτως ανακοινωθείσα πρόταση – πρόθεση μετάταξης των Δημοτικών Αστυνομικών στο Υπουργείο μας και μάλιστα με παράλληλη ένταξή τους στο
ένστολο Αστυνομικό Προσωπικό, αποτελεί περίτρανη επαλήθευση των ανησυχιών μας, αλλά και αδιάσειστη απόδειξη ότι τελικά αυτό δεν αποτελεί
«επιταγή της τρόικας» όπως παρουσιάστηκε, αλλά προηγούμενο σχεδιασμό του Υπουργείου μας.
Είναι αυτονόητο ότι σεβόμαστε το δικαίωμα στην εργασία και εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στους υπαλλήλους της Δημοτικής Αστυνομίας, όμως σε
καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχθούμε να αντιμετωπίζεται το θέμα της Ασφάλειας του Πολίτη, με τέτοια προχειρότητα στην διαδικασία επιλογής
του προσωπικού στο οποίο η Κυβέρνηση εμπιστεύεται την εσωτερική Ασφάλεια της Χώρας. Δεν θα επιτρέψουμε το πισωγύρισμα της Ελληνικής Αστυνομίας
σε μαύρες εποχές όπου πόρτες και  παράθυρα ορθάνοιχτα εξυπηρετούσαν πολιτικές σκοπιμότητες.
Δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι τον μοναδικό τρόπο πρόσληψης ένστολου Αστυνομικού Προσωπικού που αποδεχόμαστε είναι αυτός μέσω του θεσμού
των Πανελληνίων Εξετάσεων, με παράλληλη θέσπιση εξειδικευμένων κριτηρίων εισαγωγής με αξιοκρατικές διαδικασίες και αναβάθμιση της παρεχόμενης
εκπαίδευσης από τις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας. Απαιτούμε την περιφρούρηση του συγκεκριμένου θεσμού.

3) Στο άρθρο 2 παρ. 1 αναφέρονται οι κατηγορίες του ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας στις οποίες συμπεριλαμβάνονται «οι αστυνομικοί,
οι ειδικοί φρουροί και οι συνοριακοί φύλακες».
Επειδή διαβλέπουμε να παραμένει «ανοιχτό παράθυρο» για εκ νέου πρόσληψη ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων, πράγμα που μας βρίσκει τελείως
αντίθετους, απαιτούμε την διασφάλιση του θεσμού πρόσληψης ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας μόνο μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων και ως
εκ τούτου προτείνουμε την προσθήκη στην συγκεκριμένη παράγραφο «Όσον αφορά την κατηγορία ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων αυτές να
υπάρχουν μόνο έως ότου οι υπάρχοντες στις συγκεκριμένες κατηγορίες και κατέχοντες τους αντίστοιχους βαθμούς κατά την υπογραφή του παρόντος,  
ομογενοποιηθούν στον απαιτούμενο από το Ν.3686/2008 χρόνο. Μετά την ομογενοποίηση αυτών, το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας θα
αποτελείται μόνο από τους Αστυνομικούς (καταργούνται οι ανωτέρω κατηγορίες ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων)».

4) Άρθρο 2 παρ. 4 να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου «και μόνο όσον αφορά εξειδικευμένα αντικείμενα – πεδία εκπαίδευσης».
Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να περιφρουρήσουμε και να διασφαλίσουμε την λειτουργία των Αστυνομικών Σχολών και να αποτρέψουμε τυχόν μελλοντικά
σχέδια - ορέξεις,  που αφορούν το κλείσιμο των Αστυνομικών Σχολών και την πραγματοποίηση της εκπαίδευσης των Αστυνομικών εξολοκλήρου στις
Στρατιωτικές Σχολές και στα Κέντρα Εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων.

5) Με τον τρόπο που αναδιοργανώνονται οι Αστυνομικές Υπηρεσίες και αναπροσαρμόζεται τόσο η διοικητική τους δομή, όσο και η εδαφική τους
αρμοδιότητα, θεωρούμε ότι καταργείται ουσιαστικά ο Κώδικας Μεταθέσεων. Ανησυχούμε ότι υποκρύπτεται πρόθεση κατάργησης της διαδικασίας
μεταθέσεων μέσω μοριοδότησης – αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς ως διαφαίνεται οι μετακινήσεις εντός των Γενικών Διευθύνσεων Ασφαλείας Βορείου
και Νοτίου Ελλάδας και των υφισταμένων τους Υπηρεσιών (Διευθύνσεις Ασφαλείας Περιφερειών – Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας – Τμήματα Ασφαλείας πρώην
Νομών και νυν Περιφερειακών Ενοτήτων)   θα γίνονται αποκομμένα από το ισχύον Π.Δ. και θα διατάσσονται από την Επιτροπή Μεταθέσεων του Αρχηγείου
«βαπτίζοντας αυτές» ως μεταθέσεων για υπηρεσιακούς λόγους εντός της ίδιας περιοχής μετάθεσης (της οποίας όμως τα γεωγραφικά όρια επεκτείνονται
επικίνδυνα με την νέα οργανωτική – διοικητική δομή των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας).
Κάτι τέτοιο αποτελεί σαφέστατα πέραν όλων των άλλων και εγχείρημα επέκτασης της εξουσίας – δικαιοδοσίας των Αξιωματικών στις μετακινήσεις του
Αστυνομικού προσωπικού με πισωγύρισμα σε μαύρες εποχές που ίσως όμως να διατηρούν ακόμη υποστηρικτές…… Μας βρίσκει κάθετα αντίθετους
οποιαδήποτε αρνητική παρέμβαση στον Κώδικα Μεταθέσεων.

6) Παρότι στην αιτιολογική Έκθεση ρητά αναφέρεται (σελ. 13) «προσδιορίζεται το επίπεδο των παραγωγικών της Σχολών, κατ’ αντιστοιχία προς
εκείνο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των παραγωγικών Σχολών των Ενόπλων Δυνάμεων. Συγκεκριμένα η Σχολή Αστυφυλάκων είναι ανώτερη Σχολή
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ισότιμη προς τα αντίστοιχου επιπέδου εκπαιδευτικά Ιδρύματα και η Σχολή Αξιωματικών ανώτατη Σχολή ισότιμη με τα
Ιδρύματα και τις Σχολές του Πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και τις αντίστοιχες Σχολές Ενόπλων Δυνάμεων. Ως ανώτερη Σχολή
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρείται και το Τμήμα Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων της Σχολής Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης.»,
προστρέχοντας στο άρθρο 28 παρ. 4 με έκπληξη και δυσαρέσκεια, διαπιστώνουμε ότι μετατρέπει τη Σχολή Αστυφυλάκων και το Τμήμα Επαγγελματικής
Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων σε ανώτερες Σχολές Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ήτοι επιπέδου ΙΕΚ), υποβαθμίζοντας απροκάλυπτα και με
προκλητικό τρόπο το επίπεδο της Σχολής Αστυφυλάκων και του Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων και παράλληλα ανοίγει την
κερκόπορτα κατάργησης του θεσμού εισαγωγής των Αστυνομικών στη Σχολής Αστυφυλάκων μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, δεδομένου ότι η εισαγωγή – φοίτηση
στις Σχολές Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν γίνεται μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων σε καμία των περιπτώσεων. Καταργεί δηλαδή ουσιαστικά την
θετική τροποποίηση που επήλθε στις διατάξεις του άρθρου 41 παρ. 4 του Ν.1481/1984 με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν.4058/2012.
Πρότασή μας καταγεγραμμένη και στα ψηφίσματα των Γενικών μας Συνελεύσεων, είναι η ίδρυση Αστυνομικής Ακαδημίας (διάρκειας φοίτησης τεσσάρων
ετών) η οποία θα είναι ισότιμη με Α.Ε.Ι. η εισαγωγή σ’ αυτήν θα γίνεται μέσω Πανελληνίων εξετάσεων και οι Ανακριτικοί Αστυφύλακες που θα
εξέρχονται αυτής θα ανήκουν στην κατηγορία δημοσίων Υπαλλήλων Π.Ε.. Παράλληλα να λειτουργεί η Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας,
για την οποία υποψήφιοι θα μπορούν να είναι μόνο οι εκ του Σώματος προερχόμενοι που θα πληρούν τις προϋποθέσεις εισαγωγής, θα εισάγονται
μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, με διάρκεια φοίτησης δύο ετών και αντιστοίχιση του πτυχίου αποφοίτησης με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
 Όμως σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε την υποβάθμιση της Σχολής Αστυφυλάκων και τον χαρακτηρισμό της ως Σχολή Μεταδευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Χαιρετίζοντας θετικά την διατήρηση της κατάταξης της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας ως Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα και τις
ευεργετικές γι’ αυτήν διατάξεις που καταγράφονται στο άρθρο 25 παρ. 11, απαιτούμε την αντιστοίχιση του επιπέδου της Σχολής Αστυφυλάκων
με τις αντίστοιχες ισότιμες Σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιπέδου Τ.Ε.Ι. (ακόμη και αν χρειάζεται να αυξηθεί σε τρία (3) έτη η χρονική
διάρκεια φοίτησης στη Σχολή Αστυφυλάκων) έτσι ώστε στη συνέχεια οι ευεργετικές για τη Σχολή Αξιωματικών διατάξεις της παραγράφου 11 του
άρθρου 28 να τύχουν αντίστοιχης εφαρμογής και στη Σχολή Αστυφυλάκων σύμφωνα με όσα προβλέπονται για τα Τ.Ε.Ι..

7) Με το άρθρο 32 παρ. 1 καταργούνται έξι χιλιάδες επτακόσιες (6.700) από τις κενές οργανικές θέσεις Αστυφυλάκων γενικών καθηκόντων, ενώ
παράλληλα είναι πασιφανές το εγχείρημα της αύξησης οργανικών θέσεων Ανώτατων Αξιωματικών.
Καταρχήν μας δημιουργούνται εύλογες απορίες για την αναγκαιότητα – χρησιμότητα αλλά και τους σκοπούς που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη διάταξη,
όταν πέραν των άλλων προβλημάτων που δημιουργεί η συρρίκνωση του μάχιμου δυναμικού της Ελληνικής Αστυνομίας, την ώρα που το έγκλημα οργιάζει,
αναπτύσσεται και εξειδικεύεται και το υπάρχον Αστυνομικό Προσωπικό αδυνατεί να ανταπεξέλθει εξαιτίας του ολιγάριθμου, της ενασχόλησής του με
πάρεργα και της σχεδόν ανυπαρξίας κατάλληλου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, έρχεται ταυτόχρονα και η πρόταση του κ. Υπουργού μας να ενταχθούν στους
κόλπους του Αστυνομικού Προσωπικού 4.000 Δημοτικοί Αστυνομικοί τους οποίους με μια ταχύρυθμη «εκπαίδευση» προτίθεται να τους βαπτίσει
Αστυνομικούς, με όσα πλείστα αρνητικά αποτελέσματα αυτό συνεπάγεται.
Η πρόταση του αυτή, αποτελεί περίτρανη εκ μέρους του αποδοχή της αναγκαιότητας αύξησης του αριθμού των Αστυφυλάκων και έρχεται σε πλήρη
αντίθεση με τα προτεινόμενα στο άρθρο 32 παρ. 1. Αφού λοιπόν ο ίδιος αποδέχεται την αναγκαιότητα αύξησης του ένστολου Αστυνομικού Προσωπικού
γιατί επιχειρεί την κατάργηση 6.700 κενών οργανικών θέσεων; Νομίζουμε ότι εύκολα αντιλαμβάνεται ο καθείς τι ακριβώς σχεδιάζει η Κυβέρνηση…….

Είμαστε αντίθετοι στην όποια κατάργηση κενών οργανικών θέσεων Αστυφυλάκων και ειδικά όταν παράλληλα επιχειρείται η «εκ του παραθύρου» είσοδος
υπαλλήλων άλλων Υπουργείων στο ένστολο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας με διαδικασίες express που είναι τουλάχιστον ύποπτες και πρόχειρες.

Αίτημά μας ήταν και παραμένει  η δημιουργία μιας Νέας Αστυνομίας με όρους Κοινωνίας. Δυστυχώς όμως αυτό που επιχειρείται στο συγκεκριμένο
Σχέδιο Νόμου είναι το πισωγύρισμα της Ελληνικής Αστυνομίας και η λειτουργία της με όρους Αξιωματικών και Πολιτικών.

Ως εκ τούτου, δεν μπορούμε να συναινέσουμε στη μορφή που αυτό έχει,  εάν προηγουμένως δεν υποστεί τις απαραίτητες αλλαγές.

 

                                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

                    Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                             Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                ΤΖΑΤΖΑΝΑ Σταυρούλα                                              ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Παναγιώτης
                  6 9 7 7 5 0 0 3 7 4                                                           6 9 7 4 3 2 9 9 7 6

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 24 Ιανουάριος 2016 09:36